SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Khamis, 10 Jun 2010

UBAHSUAI RUMAH

15.04.2010 (Khamis) - Balik2 kerja tengok rumah depan dah jadi cam ni. Apa lagi, kerja2 sudah dimulakan.

27.04.2010 (Selasa) - Penyambung antara tiang mula dipasang. Tiang ni amik masa lama tuk diyakini kering sebab merupakan tiang penyambung.

11.05.2020 (Selasa) - Sehari je tembok sebelah kanan yang dahulunya dawai hijau dah didirikan.

13.05.2010 (Khamis) - Giliran tembok depan pulak dipecah dan dibina.

13.05.2010 (Khamis) - Dinding atas sebelah kiri pun dah ditutup jugak.

15.05.2010 (Sabtu) - Kedua2 dinding dan tembok dah disimen dan ditampal ngan batu angin yang ada gambar bunga ala2 tropika gitu.

20.05.2010 (Khamis) - Kembis masih belum dibuka untuk menutup penyambung bumbung. Sampah cuma tinggal diluar rumah. Tunggu lori amik je.

22.05.2010 (Sabtu) - Syukur.Semua sudah lengkap. Pasni nak wat yassin or nak raya senang gak la rasanya, ruang depan luas.

Beberapa bulan yang lalu kami buat ubahsuai rumah. Ala, tambah depan je.Tengoklah mula2 ada tembok kat depan tu, sekarang dah takde. Kalau nak tau, dari siap hari tu sampai la ni, tak cat lagi rumah ni. Kami sibuk sangat ngan aktiviti mingguan. Oklah gak sebab ada 'member' suami aku kenalkan dengan sorang tukang ni. Boleh dikatakan murahlah harga yang ditetapkan. Kalau tambah 'mosaic' depan tu pun 'still' berbaloi harganya, tapi kiteorang tak amiklah sebab banyak lagi keperluan lain yang perlu difikirkan. Kalau nak citer kisah disebalik atau sepanjang pembikinan ni, pun panjang gak. Dari korang membazir masa nak baca, baik layankanlah gambar yang dah aku masukkan ni dan nilai sendiri. Oppsss lupa nak cakap, kalau tak rumah ni leh siap lagi cepat, tapi memandangkan cuaca pada waktu pengubahsuaian tu tak menentu dengan hujan disana sini, jadi amik masa tuk tunggu simen kering tul2.

5 ulasan:

  1. amboi cantiknyer rmh fara...

    cepat2 la cat bg lagi berseri rmh tu..

    BalasPadam
  2. Ehem...... dah semakin cunn umah, nanti raya lg meletopss ni...hehe

    BalasPadam
  3. Hajar : Subhanallah.......terima kasih Hajar.InsyaAllah, ngah kumpul duit ni.Hehehe.

    Kak Mas : Nak tengok lagi cun, jemputlah datang raya nanti ye. Hajr pun dijemput sekali.

    BalasPadam
  4. espresi_af : alhamdulilah cantik, wat slow...slow lama2 nnt lg cantik...!

    BalasPadam
  5. UBAHSUAI RUMAH area kajang, bangi, cheras, serdang, puchong, subang, shah alam, kepong, nilai, ampang, gombak (Selangor/KL) Sambung dapur, parking, ikat batu, pasang tile, mengecat, plaster, plaster siling, kayu, meja dapur/table top, paip DLL. Hubungi: 0182233854 khaidir click → FACEBOOK atau → BLOGGER

    BalasPadam