SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Rabu, 1 Disember 2010

BAJU PEMBERIAN IBU MERTUAKU.......

Cantik tak.......


Ahad hari tu (28.11.2010) , mak mertua aku baru balik dari kampung. Tak sangka lak, dia belikan aku baju. Buat salin2 kat rumah katanya, lagi pun 'the store' ngah ada 'sale'. Tu la, aku ni sebenarnya jarang beno beli baju2 ni. 'Maybe' dia perasan kot aku asyik pakai baju yang sama dah bertahun ni. Malula. Hehehe.

Lama gak la kat sana, lebih kurang 10hari, dari khamis lepas raya haji hari tu. Bukan pe, kebetulan minggu tu masa johor dapat cuti hari isnin tu, ada kenduri doa selamat kat kampung. Jadi mak mertua aku balik buat tolong-tolong. Kenduri tu pun tuk arwah ayahnya. Memang kat kampung belah muar sana, biasanya orang jawa, sentiasalah ada kenduri cam ni. Ada giliran. Dua minggu sekali. Gilir2. Tapi takde paksaan. Kalau tak nak sebab ada urusan atau takde budget pun takpe. Lain kali leh. Tapi jarang2 la die orang tak amik sebab biasanya kalau niat tuk buat benda baik ni, rezeki tu sentiasa ada. InsyaAllah.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan