SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Rabu, 8 Disember 2010

PENGURUSAN KERJA

Hari ni keje tak berapa banyak, man2 orang cakap. Jadi dapatlah aku membuat sikit2 buku panduan tugasan yang dah lama aku fikirkan. Kat tempat lama dulu pun aku ada buat satu buku panduan cam ni. Yela, senang untuk dijadikan rujukan kepada kakitangan lain seandainya aku cuti. Nak2 bila aku cuti dan tak dapat lak menghubungi aku, sekurang-kurangnya dieorang ni adalah panduan tu.

Isnin hari tu aku dah 'print out' pergerakkan fail keluar masuk aku. Pergerakkan fail ni penting sebab fail personal sentiasa bergerak. Jadi setiap kali fail masuk untuk tindakkan aku, aku akan taip dalam excel sebab pengisian ni senang untuk kita mencari data. Kat situ aku letak nama, no dan pangkat, tempat tugas, jawatan individu tu. Tindakkan yang aku ambil, bila tarikh aku keluarkan dan dan arah tujunya. Aku print sebab dah nak akhir tahun kan, mana yang dah settle aku print. Catatan ni akan sentiasa aku buat. InsyaAllah.

Setiap kali fail masuk aku akan cop tarikh n waktu diterima. Bukannya apa, aku tak mau disalahkan atas kesalahan orang lain. Yela, kadang2 tu bila orang call tanya permohonan dah terima ke belum, check2 belum, rupenya dah. Tapi tak sampai2 kat aku. So, tindakkan cam tu lebih selamat, lagipun kat sini yang aku tau semua keje nak ada hitam putih n bukti. Sekurang-kurangnya sekiranya tindakkan belum diambil kerana kelewatan penerimaan, berkemungkinan besar aku akan lebih selamat untuk memberikan jawapan. Hehehe.

Saje je aku ni nak mencoret kat blog ni. Rasanya lom ada citer2 menarik tuk dikongsi. Cuma aku plan nak amik cuti 2 hari la dalam bulan ni. Baki cuti ada 5 hari lagi, memanglah leh bawak ke tahun depan, tapi takpelah. Dah senang cuti, kite cuti je la.Betul tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan