SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Selasa, 10 April 2012

GAS ABISS....

Gas habis la waktu aku balik jumaat lepas.Hehehe.Nampak sangat dah lama tak masak :) Sampai gas abis pun tak tau kan? Erm....aku akui, minggu lepas memang aku tak bawa bekal. So, makudnya tak masak la. Malam plak, kami jarang makan. Aku ni punyelah bersungguh menghiris bawang semua ah, Ahmad gi hantar mak dia gi rumah anak sedara yang nenek dia nak gi Umrah. Kononnya nak wat laa suprise masak mee bandung yang perencahnya dia da beli kat Muar masa balik dari Seremban ri tu kan (Amboi senafas, letih aku menaipnya....hehehe) Tup2 gas abis, terus la call suruh beli gas, suruh beli je makanan lain. tapi aku kan jenis tak sabar, time tu kalau nak buat, nak gak.... So, aku terfikir nak masak guna rice cooker, tengoklah hasilnya kat bawah k..... Tapi jap, nk cakap pastu aku dengan sengaja terkantoikan suprise yang aku nak buat sebab aku call Ahmad balik cakap tak yah beli la bang, masak mee bandung.... mungkin die tertanya2 guna apa kan? Hehehe.....

Pecahkan telur, mesti dua tau!Kalau tak, tak lengkap. Hahaha....

Ya.... sedang mendidih.....

Hasilnye.....

Pagi2 masak maggi je guna rice cooker gak....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan