SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Selasa, 24 April 2012

NYARIS KEMALANGAN. SALAH AKU KE?

Semalam petang kereta aku nyaris2 terlibat dengan kemalangan. Seandainya terjadilah, mahu 5 kenderaan yang akan terlibat. Aku menceritakan apa yang berlaku di tempat kejadian. Hehehe. Cam ni, pada sesiapa yang tau jalan susur kalau kita dari Jalan Skudai nak masuk Jalan Pontian, pastu kat jalan susur yang nak masuk tul2 Jalan Pontian tu, ala.... kalau nak ke Jalan Pontian susup ke kanan, kalau nak ke Taman Desa Skudai kot susup ke kiri. Ha... tau tak? kat situ la.

Gini... aku ni bawak kereta kira yang ke 4 la beratur, depan sekali lori kecil yang terlalu bersopan santun bawaknya. Kami berempat nak susur ke kanan. Adalah satu kereta ni tul2 berada kat jalan tu baru turun flyover. Die bawak cam perlahan cam laju, tapi tak bagi signal pun nak ke kiri. Jadi kami semua teragak2 la nak masuk. Masa die nampak aku bagi signal nak masuk kanan tu tetiba die laju, jadi aku tak jadi n rupenye die nak ke kiri. Bila aku tak jadi, aku da kekiri balik n die terus break emergency, lepas dengar bunyi n tengok reaksi die, aku terus tekan minyak paut ke kanan terus susur kanan. Kereta depan aku tul2 rapat sebab lori ngan satu kete depan die kan bersikap penyabar....

Masa tu dalam hati aku ape tau.... Alamak....mesti Ahmad marah ni sebab kete kan baru spray... kalaulah remuk belakang ngan depan cam ne ek... Aku? Ntahlah aku tak fikir pun tentang aku sebab aku rase kalau terkena pun paling2 kete je depan belakang remuk, aku ok kot :) Cuak jugak aku rase pemandu kereta belakang aku tu sebab die terus slow tau lepas tu. Tapi syukur tiada ape2 kan? Salah aku ke?