SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Selasa, 3 Julai 2012

TERASA BERSALAH JE KAN .......

Huaanggghhh...Ish...ape la terbangun macam tu kan? Hehehe. Takdelah, takdela sampai menguap macam tu. Kul 9.30 dah ajak anak2 tido sebab plan kul 10.00 aku nak bangun makan ubat, last2 kul 11.53 baru sadar. Nak makan ubat yang mengantuk tu bimbang esok bangun lewat lak. Ah!biarla. Erm...baru jap aku buka rangkaian internet tak kira la apa kan, sekarang ni on ngah malam je :) Siang on gak sekejap2 bukan sebab pe, sebab dah aktifkan top up internet tuk sebulan. Hehehe. 


Oklah, straight to the point, aku ni baca2 wall member2 kat fb, banyak tul kata2 hikmah yang diberikan, antaranya lebih kurang cam ni la " Bertemu jodoh dengan orang yang kita cintai, satu kebetulan TETAPI mencintai jodoh yang diberi satu kewajipan " & "Kemaafan itu bukanlah pengubat hati yang terluka kerana hati yang terluka itu tetap akan terluka " . Bila aku kaitkan betullah, kadang2 terasa bersalah lak bila aku teringat akan kecuaian aku dalam perhubungan suami isteri selama ini (nape lak asyik citer pasal perkahwinan ek?sebab suami sekarang jauh....biasalah time jauh baru nak ingat itu ini, rindu2an n something like that la. Hahaha. Tapi dikesempatan ini gak aku nak ucapkan terima kasih pada insan2 yang pernah menyayangi n mencintai aku & bermohon maaf pada insan2 yang pernah terluka hatinya kerana mencintai aku. Mesti perit kan? Maaf ye :) Amboi Puan ... tak agak2 nak tulis insan2 tu, cam ramai je kan? Perasaan betul aku ni. Hahaha )

Aku tau, dia mungkin terluka dengan sikapku yang ntah ape2 ni dan kadang2 terlalu mencabar kekuatan emosinya dan baru aku tersedar bahawa parut itu tetap akan ada meninggalkan kesan walaupun ianya telah sembuh. Sama juga macam hati aku. Kenapalah semua ini terjadi. Memang aku pegang pada kata2 "Semua yang terjadi ada hikmah yang tersembunyi " tetapi aku juga kadang2 terlupa bahawa manusia diberikan akal untuk berfikir, tapi entahlah...dah nama perasaan kan, susah nak cakap la. Tu la dah namanya manusia tak lepas dari kesilapan n satu lagi kata2 yang aku penah dengar " Allah tidak hairan dengan kesilapan yang kita lakukan TETAPI berasa hairan, mengapa kita tidak bertaubat " ( Amboi...dah macam ceramah agama la pulak ye. Hehehe)

Jadi sama2 la kita bertaubat bersempena masuknya bulan Sa'aban & Ramadhan kelak. Jangan ingat Syawal je tau :P (Baju raya dah tempah belum?tailor dah tutup.Hahaha)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan