SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Isnin, 5 November 2012

BULAN PENUH ADA LINGKARAN BULAT

29/10/2012, selasa, lebih kurang jam 10.00 ++ malam. Indah sungguh bulan pada ketika itu. Sungguh aku tak tipu. Walaupun aku pernah melihatnya tuk beberapa kali, tapi malam itu lain benar rasanya. Mungkin kerana sama2 menikmati keindahannya bersama suami kesayanganku. Macam mana leh sama2 pulak kan? Adakah kami berkhemah diluar? Nah.... tak la. Masa tu Ahmad ngah nak kunci pintu pagar, dia terlihat bulan tu terus panggil aku. Terpesona aku melihatnya, aku suruh dia amik gambar, tapi ye la kan handphone kami belum tahap canggih macam kamera yang leh fokus tu semua. Jadi.....hasilnya tak memberangsangkan :P Hehehe. Tu yang tak letak gambar kat sini. 

Tapi.... kalau korang nak tau macam mana bentuk bulan yang aku maksudkan, korang search je google, taip gambar bulan penuh lingkaran bulat. Nanti korang akan tau, aku penah lihat, di siang hari, matahari dikelilingi dua lapisan pelangi n malamnya bulan dikelilingi lingkaran bulat macam ni masa zaman sekolah dulu, bila buat kaji selidik sikit, rupenya ia adalah biasan n pantulan, tapi.... tak tau nak jelaskan cam ne sebab tak baca sangat :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan