SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Isnin, 6 Disember 2010

LETIHNYA MALAM TADI.......TAPI BEST

Hah! hah! hah! Biasa korang ni tau. Mesti ingat benda lain bila sebut je malam, best. Hehehe. Sebenarnya bukan yang tu la. Ni aku nak citer pasal minggu ni dapat 3 jemputan kahwin n 1 jemputan yassin. Tu yang buat malam tadi letih sangat rasa sebab sabtu ahad kuar berjalan kan. Tak dapat nak rehat, syukurlah esok cuti. Dapatkan rehat gak minggu ni. Aku gi majlis kahwin je, yang yassin tu mak mertua aku wakil.

Gi kuar ni memang meletihkan tapi apa yang 'best' tu ketiga2 kenduri kawin tu aku dapat jumpa dengan orang yang sepatutnya, kira pengantin n mak pengantin la. Sape yang menjemput. Aku tak plan pun masa yang sesuai tuk 'terjumpa' ngan dieorang ni sebab faham masing2 sibuk. Tapi tak sangka lak, setiap rumah yang aku gi tu, pengantin or maknya dah luar. So, terus je la bersalaman. Salam keruk orang kata. Hehehe.

Gambar kat atas tu salah satu pengantin yang aku gi. Die kira kawan baik adik aku masa kat sekolah dulu. Selalu tido rumah sebab dulu die dok ngan kakak kat air hitam. Ni mak ayah dah kat Johor Bahru. So, die dah dok kat Skudai. Aku wakil keluarga aku la sebab rumah aku dekat je dengan taman die duduk ni. Adik hari ni baru mula keje kat tempat baru kat Shah Alam n mak pulak ada temujanji doktor, cuti hari jumaat, takkan nak amik cuti dua hari pastu penat2 nak balik kg kan, so masing2 tak leh nak gi.

Kalau diingat2 bekas tunang aku dulu berkenan gak kat die ni, bayangkanlah masa die tengok gambar kiteorang tunang, die leh tanya sape budak ni, cantik (Memang aku tak nafikan kawan adik aku ni comel n cantik), kalau badannye kurus die nak mengurat. Aku dapat rasa masa tu die bukan main2 sebab die penah cakap kalau berkenalan ngan orang yang agak berisi badannye die tak nak. Boleh tak die cakap cam tu. Memilih. Erm, malaslah nak cakap hal ni. Aku pun dah putus ngan die n bersyukur sangat. Mula2 memang sedih masa putus tunang tu, tapi bila fikir baik2 buat pe nak terhegeh2 kalau orang dah taknak, tapi memang ada hikmah Allah tu tak jodohkan kami. Eh! aku ni nak citer hal lain, leh masuk bab ni lak. Lantaklah.......Hehehe.
Apa yang penting sekarang ni aku rasa aman sangat. Cuma yang merisaukan aku hidung sebelah kiri aku ni sekarang ni kerap sangat mengalirkan darah panas. Dulu tak sangat. Masa doktor tahun ntah bila aku periksa die kata sebab ada rongga yang dah sentitif, kalau aku panas dalam or luar panas memang akan kuar darah. Ntahlah. Bab hidung berdarah ni doktor takleh nak bagi kenyataan yang pasti. Harap takde apa yang serius la yek. Doakan yang terbaik untuk aku. Terima kasih.

1 ulasan:

  1. waa..x sangke hampir2 bersaing ngan azma..hehehe

    BalasPadam