SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Isnin, 13 Disember 2010

SIPI-SIPI JE.......SYUKUR TAK KENA

Ah! sipi-sipi je pagi tadi kereta belakang tu nak hentam kete aku. Tapi tu la aku ni, bila dah nampak cam tu tak rasa benda pun, bila dah lama2 fikir baru terasa 'kalaula' itu ini, apa jadi erk.

Gini, masa aku dalam perjalanan gi keje tadi kat Highway Kempas diantara simpang nak turun ke Pasir Gudang Highway tu, tetiba kete depan brek. Aku dah standby awal berjaga2 area situ sebab kat situ biasa sangat orang brek2. So, aku dah jarakkan kenderaan. Tapi nak jadi citer ni, ada sebuah kete kat belakang aku tu yang kalau di kaji - kaji jarak kete die ngan kete aku, sekejap dekat, sekejap jauh. Tiba je kat area tu leh pulak die rapat, aku apa lagi bila dah nampak gitu terus amik side kanan, die pulak meluru ke sebelah kiri. Bayangkanlah kalau dua2 tak amik tindakan cam tu dah kene sondollah jawabnya. Rasanye membawa ke kereta depan tu. Dah la keje hari ni dah melambak menanti. Tapi syukurlah Allah mengelakkan itu semua.

Syukur pada yang Maha Esa kerana kalau tak silap aku masa aku mengandungkan Adif dulu pun aku dilindungi oleh NYA dari kejadian yang lebih kurang sama macam ni. Tapi waktu tu aku tengah dekat lengkongan turun Highway Kempas, boleh lak dalam kesesakkan kereta beratur sebab nak menyusur turun, kereta belakang aku meluncur laju. Waktu tu aku cuma mampu melihat dari cermin pandangan belakang aku. Syukur kerana di kala itu die membelok ke kiri yang ada sedikit ruang untuknya tetapi melanggar kereta hadapanku. Aku bersyukur bagi pihak diriku dan bersimpati pada kereta dihadapan dan belakangku. Yela, time masing2 nak gi keje kan. Faham2 je la.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan