SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Sabtu, 5 Oktober 2013

TIPS MENGURANGKAN BERAT & TAMPIL BERKEYAKINAN - Wanita lepas bersalin, sesuai sesangat nih!!!

Hari ni terasa lak gatal tangan ni nak amik gambar & berkongsi sedikit tips tentang cara aku sendiri mengurangkan berat badan & tampil 'langsing'. Hehehe. Langsing la sangat ke... Malam tadi timbang pun baru turun sikit je. Berat sekarang 62kg, tu pun dah berani nak bagi tips pulak aku ni. Hehehe. Well, this is my way , so it's depend on you all la kan.... Bukan pe, tentu ramai para ibu yang baru bersalin cam aku risau akan kenaikkan berat badan, so tak salahkan aku berkongsi pengalaman aku sendiri (Walaupun belum la sepenuhnya turun berat ni kan)

Pertama : mak bidan aku kata " Dilla... ko minum air kosong banyak, sekurang-kurangnya satu botol mineral besar"Erm... betul tu, sampai sekarang aku masih amalkan.

Plus : Lagipun memang baik untuk kesihatan kan.... tengok je la tulisan kat jug tu " Drink more water makes you healty "

Kedua : Pastu dia suruh sapu pulak losyen ni sebelum pakai bengkung. Pehhhh!!! panas jangan cakap la, tahap boleh nangis kalau terpakai banyak, berapi rasenya.... Hehehe

Ketiga : Mestilah kena pakai bengkung, aku pakai adelah dalam 60 hari tu, Pastu hampeh... (Banyak keje la, susah nak gerak)

Keempat : Bila dah lebih 60 hari, kira2 tak sampai sebulan nak naik keje, mulalah aku beli bamboo Slimming Suit ni, siap jual lagi pastu sebab aku dah cube, memang rase bagus la... Eh!!!jangan silap, bukan promosi tau, memang betul, bila berjalan rasa yakin sebab semua terasa terangkat... Slim gitu. Hehehe


Kelima : Tak cukup dengan Bamboo Slimming Suit, aku beli pulak High Waist Panties ni... Pun ok gak & aku jual sekali (Sekali lagi promote ye....)

Keenam : Yang ni skipping zaman tuk kadok. Hahaha. Eh!!! Jangan gelak, aku ade yang betul2 punye tapi mane ntah peginya. Gunakanlah apa yang ade, yang ni baru 3 hari aku buat. Tu pun setelah adik aku cakap. Sakit betis. Huhuhu....

Ok...ade lagi tau, yang ni special case sebab takde gambar... Mula2 makan sesenduk je, pagi sekali, malam sekali. Tu jiran sebelah kanan rumah aku yang cakap sebab mase puasa tu aku tengok die kurus, tu yang tanya (Kak Nam la katakan) Hikhikhik

Pastu leh gak ikut style anak sedara kepada suami aku, tu pun aku tanya die, die kata die ade beli mesin yang larian dalam rumah tu, seminggu tiga kali je buat tapi satu sessi 30 minit & speed dari slow ke laju....

Rasanya cam ada tertinggal satulah lagi, tapi takpela. Rasa ini pun dah cukup kot... So selamat mencube la ye. Manelah tau berkesan, leh la tinggalkan komen :-) Klu nk beli apa aku ppromote td leh g https://www.facebook.com/AdiellaLovelyHouse

Tiada ulasan:

Catat Ulasan