SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Selasa, 14 Disember 2010

TERKEJUT DENGAR JERITAN

Awal pagi tadi aku keluar macam biasa. Tiba di lampu isyarat depan Kampung Melayu Majidee aku berhenti dek kerana lampu isyarat merah. Merah tandanya berhenti. Sedang enak telinga mendengar celoteh penyampai Radio Hot Fm yang membawakan topik lelaki manja yang mana seorang pemanggil menyatakan dia seorang lelaki manja yang berusia 23, telah bertunang tetapi masih meminta ibu dan kakaknya menyuapkannya, fikiranku melayang mengenangkan anak kecilku Adif Farha yang baru berusia lebih kurang 2 tahun setengah telah ku ajar menyuap makanan sendiri kerana mahu dia berdikari. Apa la aku ni bila difikirkan. Tapi aku ajar pun untuk kesenangan bersama gak. Bagi ku, berdikari lebih baik walaupun hati kecilku ingin sangat memanjakan dia.

Tup!tup!lamunanku terhenti. Tersentak dengan jeritan seseorang. Aku mencari sumber datangnya jeritan tadi. Pandanganku teralih ke arah seberang jalan. Rupanya ada kemalangan. Seseorang yang menaiki motosikal telah dilanggar sebuah kereta. Kalau tak silap aku macam kereta jenama Myvi. Warna putih. Rasanya baru sangat kemalangan berlaku kerana ada dalam 6 orang yang melihat kejadian tersebut berdiri di tepian jalan. Jalan pun belum sesak.

Berderau gak darah aku tatkala melihat dan mendengar mangsa meraung kesakitan. Aku meneruskan perjalanan apabila lampun bertukar hijau dan hanya dapat berkata di dalam hati agar tindakan segera dapat diambil oleh pihak-pihak berkaitan disamping berdoa agar sentiasa dilindungi oleh-NYA.

2 ulasan:

  1. takutkan bila tgk excident, xkira la samada org tu kita kenal ke x kan? hjr klu nmpk org xcident mmg xpndang dah, takut klu ternampak darah & org cedera tu, nti sampai tbayang2 hga ke rumah...huhu

    BalasPadam
  2. Kite biasa berani gak tengok, tapi kena lapis ngan benda lain la. Takut terbayang2 gak. Hehehe.

    BalasPadam