SELAMAT DATANG KE BLOG FARADILA

Selamat datang ke halaman blogku.Terima kasih kerana sudi meluangkan sedikit masa anda yang amat berharga untuk membaca dan mengikuti blogku ini. Tiada apa yang ada disini melainkan luahan hatiku ini.Sekiranya ada yang terasa hati atau apa sekalipun, anggaplah ianya tiada kena mengena dengan diri anda atau sesiapa pun melainkan diriku ini.Maaf dipinta andai tersilap bicara, terkasar bahasa atau apa sahaja.Senyum-senyum selalu.Selamat mengikutinya.Terima kasih.

Ahad, 1 Mei 2011

RASA NAK TUKAR TEMPAT TUGAS

Rabu depan 04/05/2011 aku dah mula naik kerja, tapi mungkin aku akan terus hantar surat permohonan tukar. Bukan pe, memandangkan kesihatan dan keadaan mak mertua yang tidak menentu buat aku rasa bertanggungjawab untuk memohon tempat tugas yang lebih berhampiran dengan kediaman. yela, kalauada ape2 berlaku tidaklah aku mengambil masa yang lama untuk sampai ke rumah.

Sebenarnya baru-baru ini seorang penduduk warga tua di kawasan perumahanku telah meninggal dunia akibat terjatuh dibilik air menyedarkan aku kepentingan berada berdekatan dengan ahli keluarga kite.Arwah pakcik tu kira masih beruntung kerana sewaktu disaat-saat akhir hayatnye walaupun anak yang duduk bersamanya tiada dirumah ketika itu, masih ada isteri dan cucu yang telah bersekolah untuk menolong.Manakalah mak mertuaku tinggal berseorangan. Walaupun dia tiada masalah kesihatan yang serius, tetapi agak membimbangkan kerana masalah kaki dan lutut yang dihadapi.

Aku harap permohonan aku akan dipertimbangkan sewajarnya kerana niat aku hanya satu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan